Wat te doen bij het ontvangen van ongewenste sms-berichten

Weet je niet hoe je je af moet melden van een bepaalde smsdienst en kun je de afmeldcode ook niet vinden via ons Zoekformulier? Deze categorie is bestemd voor alle vragen rond dit onderwerp. Wij stellen het op prijs als mensen elkaar in deze categorie de helpende hand willen bieden.
Forum regels
Op dit gedeelte van het forum kunt u terecht wanneer u via ons zoekformulier geen afmeldcode kunt vinden voor een sms abonnementsdienst waar u voor bent aangemeld.

Duidelijke titel
Geef het bericht dat je plaatst een duidelijke titel, hierdoor is het voor jezelf, ons en andere bezoekers makkelijker je bericht terug te vinden. Vermeld hier, indien mogelijk, de afzender (shortcode) en de naam van de dienst.

Informatie
Wanneer u een bericht plaatst op het forum zorg dan dat u zoveel mogelijk informatie geeft. Hierdoor is de kans groter dat wij, of andere bezoekers, een afmeldcode voor u kunnen vinden.
  • Wat heeft u al geprobeerd om van deze smsdienst af te komen?
  • Shortcode (de afzender van de ontvangen smsberichten)
  • Categorie (de categorie waaronder de ontvangen smsberichten vallen. Bijvoorbeeld: sport, ringtones, nieuws of erotiek)
  • Omschrijving (omschrijving, of het overtypen van een ontvangen smsbericht)
  • Sms aanbieder (de aanbieder van de sms abonnementsdienst mocht u deze weten. Dit mag ook een website zijn.)
  • Aanmeldcode (de code waarmee u zich heeft aangemeld voor deze abonnementsdienst)
  • Overige informatie (Hoe meer informatie u geeft, hoe groter de kans dat er snel een afmeldcode gevonden wordt. Vermeld alle informatie die u heeft over de ontvangen smsberichten.)

LET OP:
  • Plaats geen 06-nummers in het forum. Wij kunnen niks met uw telefoonnummer en dubieuze bedrijven kunnen deze nummers misbruiken.
  • Onze website bevat slechts een verzameling met aan- en afmeldcodes van smsdiensten en wij versturen zelf geen smsberichten.

Wat te doen bij het ontvangen van ongewenste sms-berichten

Berichtdoor SmsAfmelden op 02 nov 2009, 11:18

Gedragscode
Momenteel is er enkel een gedragscode tussen de sms-dienst aanbieders die de aanbieders onder andere een dubbele 'opt-in' oplegt. Concreet moet de consument voortaan tweemaal bevestigen dat hij zich wenst te abonneren.

De gedragscode wordt echter onvoldoende nageleefd. De echte ethische code, die het mogelijk zou maken de uitgevaardigde voorschriften te versterken, is er nog steeds niet, ook al wordt hij sinds 2005 verwacht. Deze code zou het eveneens mogelijk maken om financiële sancties op te leggen of om de firma’s die de code niet in acht nemen te schorsen of op te heffen.

Wat kunt u doen als consument?
Maak allereerst een einde aan de ontvangst van betaalde sms-berichten. Stuur hiervoor een sms met de tekst STOP naar de shortcode van de afzender.

Ontvangt u de sms-berichten zonder u te hebben aangemeld op een abonnementsdienst kunt u van de sms-dienst aanbieder een terugbetaling eisen van het onrechtmatig betaalde bedrag. Wanneer de sms-dienst aanbieder dit weigert dient hij te bewijzen dat u de sms-dienst in kwestie wel degelijk hebt aangevraagd. Kan hij dit niet, dan moet hij u terugbetalen. U kunt ook aangifte doen bij de cel E-Cops van de FOD Economie.

Als u zich hebt ingeschreven voor een abonnementsdienst zonder te weten dat u daardoor betaalde sms-berichten zou ontvangen gaat u op dezelfde manier te werk. Vraag de sms-dienst aanbieder te bewijzen dat de informatie over de dienst correct werd meegedeeld. Misschien dat met name de procedure van de dubbele bevestiging van de sms-dienst niet werd gevolgd. Opnieuw is het aan de telefoonoperator om, op basis van de sms-listing in zijn archief, te bewijzen dat u toegang tot de dienst hebt gevraagd. Kan hij dit niet, eis dan dat de telefoonoperator de door u betaalde bedragen terugbetaalt.

Wat er ook gebeurt, als de telefoonoperator niet bereid is tot medewerking kunt u aangifte doen bij de telecom-ombudsman.
Tip: Kijk eens in het vaak voorkomende sms-diensten topic of gebruik de zoekfunctie.
SmsAfmelden

Re: Wat te doen bij het ontvangen van ongewenste sms-berichten

Berichtdoor Gedupeerd op 02 nov 2009, 19:14

indien je geen ongewenste smsjes meer wilt ontvangen ga naar: http://www.smsdienstenfilter.nl/ (dit zag ik toevallig in spitsvanmorgen) en blokkeer; volg gewoon de stappen op de site. een sms en je bent geblokkeerd voor alle betaalde sms berichten in Nederland. success
Gedupeerd

Berichtdoor ronnieponnie op 31 maart 2010, 19:23

hallo
ik heb heb ook al 3 rekeningen gehad van bijna 100euro van sms diensten,waar ik volgens mij niet voor aangemeld heb.vooral van7570 en 4443 ik weet zelfs niet wat voor een diensten het zijn.Maar ontzetten duur dat weet ik wel.Maar nu lees ik dat je kunt proberen om het geld terug te krijgen .kan iemand mij daar meer info over geven want ik snap niet zo goed wat ik gelezen heb mischien kan iemand mij stap voor stap helpen.
Ben erg benieuwd naar reactie groetjes ronnieponnie
ronnieponnie

Berichtdoor SmsAfmelden op 02 apr 2010, 9:01

Op de volgende pagina is de sms regelgeving te vinden:
http://www.smsafmelden.info/sms-regelgeving

Wanneer de sms-dienst waar je sms-berichten van krijgt zich niet aan deze regels houdt en ze hebben je, ondanks je niet bent aangemeld o.i.d., sms-berichten gestuurd, kun je het bedrag dat je onterecht betaald hebt bij de dienst verhalen.
Tip: Kijk eens in het vaak voorkomende sms-diensten topic of gebruik de zoekfunctie.
SmsAfmelden

Berichtdoor moron op 09 apr 2010, 16:16

hoi allemaal ik wil dat deze sms stoppen ik sms vaak stop maar dat help niet
moron

Berichtdoor SmsAfmelden op 12 apr 2010, 8:34

Lees even de forum-regels en maak een nieuw topic aan in het sms afmelden forum.
SmsAfmelden

Berichtdoor A Jochemsen op 27 dec 2010, 14:22

Ik ontvang iedere week een aantal keren het volgende:
info? http://www.smsgc.nl
adres; http;//12sms.mobi/i/

Het lukt me niet om via de website smsafmelden de afmeldcode te vinden.
Wie kan me helpen?
Adelheid
A Jochemsen

Keer terug naar SMSdiensten afmelden