Kortgeleden heb ik Live Messenger geinstalleerd op mijn Nokia N95 en na korte tijd begon deze te zeuren dat de proefperiode is verlopen en dat er betaald moet worden. Nu vind ik dat op zich geen probleem als je weet waar je aan toe bent. Inmiddels heb ik accoord gegeven en er word betaald middels sms-en die je ontvangt van Mynokia (6262). Je krijgt dagelijks een SMS met een 'tip' van Nokia.
Op andere forums heb ik wel e.e.a. kunnen lezen en enkele tips gekregen hoe ik hier vanaf zou kunnen komen. De beste tip die ik kreeg was dat ik de tekst "Mynokia stop" moest sms-en naar 6262. Dit heb ik al reeds enkele malen gedaan maar ik krijg nog steeds dagelijks een SMS binnen.
Een andere tip was om mijzelf te registreren op de website van Nokia onder het gedeelte Mynokia. Hier zou je dan bij de instellingen kunnen aangeven hoe men je mag contacten. Inmiddels heb ik mij hier geregistreerd en de SMS/MMS contact-optie uitgeschakeld. Ik weet niet of dit gaat helpen want ik heb het net pas ingesteld. Pas over enkele dagen weet ik of ik echt geen SMS-en meer ga ontvangen.
Wat mij tegen de borst stuit is dat je op geen enkele wijze een bevestiging krijgt dat je bent afgemeld. Men laat je maar in het ongewisse! Onbegrijpelijk van een organisatie zoals Nokia! En ondertussen maar dure sms-en blijven sturen naar nietsvermoedende klanten. Het is tijd dat deze SMS-maffia de nek word omgedraaid, of dat er duidelijke regels voor worden opgesteld.
Heeft iemand anders op dit forum ervaringen met Nokia en de SMS dienst 6262?
Tips zijn van harte welkom! Je helpt mij ermee, maar nog belangrijker: je helpt er andere forumbezoekers mee!
Martin