(My)Nokia 6262

Weet je niet hoe je je af moet melden van een bepaalde smsdienst en kun je de afmeldcode ook niet vinden via ons Zoekformulier? Deze categorie is bestemd voor alle vragen rond dit onderwerp. Wij stellen het op prijs als mensen elkaar in deze categorie de helpende hand willen bieden.
Forum regels
Op dit gedeelte van het forum kunt u terecht wanneer u via ons zoekformulier geen afmeldcode kunt vinden voor een sms abonnementsdienst waar u voor bent aangemeld.

Duidelijke titel
Geef het bericht dat je plaatst een duidelijke titel, hierdoor is het voor jezelf, ons en andere bezoekers makkelijker je bericht terug te vinden. Vermeld hier, indien mogelijk, de afzender (shortcode) en de naam van de dienst.

Informatie
Wanneer u een bericht plaatst op het forum zorg dan dat u zoveel mogelijk informatie geeft. Hierdoor is de kans groter dat wij, of andere bezoekers, een afmeldcode voor u kunnen vinden.
  • Wat heeft u al geprobeerd om van deze smsdienst af te komen?
  • Shortcode (de afzender van de ontvangen smsberichten)
  • Categorie (de categorie waaronder de ontvangen smsberichten vallen. Bijvoorbeeld: sport, ringtones, nieuws of erotiek)
  • Omschrijving (omschrijving, of het overtypen van een ontvangen smsbericht)
  • Sms aanbieder (de aanbieder van de sms abonnementsdienst mocht u deze weten. Dit mag ook een website zijn.)
  • Aanmeldcode (de code waarmee u zich heeft aangemeld voor deze abonnementsdienst)
  • Overige informatie (Hoe meer informatie u geeft, hoe groter de kans dat er snel een afmeldcode gevonden wordt. Vermeld alle informatie die u heeft over de ontvangen smsberichten.)

LET OP:
  • Plaats geen 06-nummers in het forum. Wij kunnen niks met uw telefoonnummer en dubieuze bedrijven kunnen deze nummers misbruiken.
  • Onze website bevat slechts een verzameling met aan- en afmeldcodes van smsdiensten en wij versturen zelf geen smsberichten.

(My)Nokia 6262

Berichtdoor digicam op 23 jul 2008, 17:26

Ik vind het vreemd dat ik op dit forum nog niets heb kunnen vinden over de SMS-dienst Mynokia 6262.

Kortgeleden heb ik Live Messenger geinstalleerd op mijn Nokia N95 en na korte tijd begon deze te zeuren dat de proefperiode is verlopen en dat er betaald moet worden. Nu vind ik dat op zich geen probleem als je weet waar je aan toe bent. Inmiddels heb ik accoord gegeven en er word betaald middels sms-en die je ontvangt van Mynokia (6262). Je krijgt dagelijks een SMS met een 'tip' van Nokia.

Op andere forums heb ik wel e.e.a. kunnen lezen en enkele tips gekregen hoe ik hier vanaf zou kunnen komen. De beste tip die ik kreeg was dat ik de tekst "Mynokia stop" moest sms-en naar 6262. Dit heb ik al reeds enkele malen gedaan maar ik krijg nog steeds dagelijks een SMS binnen.

Een andere tip was om mijzelf te registreren op de website van Nokia onder het gedeelte Mynokia. Hier zou je dan bij de instellingen kunnen aangeven hoe men je mag contacten. Inmiddels heb ik mij hier geregistreerd en de SMS/MMS contact-optie uitgeschakeld. Ik weet niet of dit gaat helpen want ik heb het net pas ingesteld. Pas over enkele dagen weet ik of ik echt geen SMS-en meer ga ontvangen.

Wat mij tegen de borst stuit is dat je op geen enkele wijze een bevestiging krijgt dat je bent afgemeld. Men laat je maar in het ongewisse! Onbegrijpelijk van een organisatie zoals Nokia! En ondertussen maar dure sms-en blijven sturen naar nietsvermoedende klanten. Het is tijd dat deze SMS-maffia de nek word omgedraaid, of dat er duidelijke regels voor worden opgesteld. :x

Heeft iemand anders op dit forum ervaringen met Nokia en de SMS dienst 6262?
Tips zijn van harte welkom! Je helpt mij ermee, maar nog belangrijker: je helpt er andere forumbezoekers mee!

Martin
digicam

Re: (My)Nokia 6262

Berichtdoor Melina op 14 aug 2008, 8:12

Je een sms sturen met MYNOKIA STOP naar 6262, en dan zou dat geklier op moeten houden.

Hoe ik erachter ben gekomen. Registreren op de pagina van My nokia, daarna kreeg ik een SMS dat ik tips en trucs zou krijgen (die ik al ongewenst kreeg). Als ik me daarvoor wilde afmelden dan moest ik dus MYNOKIA STOP sturen naar 6262 of deze dienst afmelden op de pagina van My nokia (maar dat is nergens te vinden op de site). Vervolgens uitschrijven bij My nokia en klaar. Succes.
Melina

Berichtdoor Remko op 16 nov 2009, 0:58

De nieuwe nokia's sturen blijkbaar gelijk een sms naar 6262 om het te activeren echter doet ie dat dan dus opnieuw na een software update van de telefoon dus zul je je daarna weer moeten afmelden (weer 2 betaalde smsjes), voor mensen die het my nokia logo zoeken waarnaar gerefereerd word in de sms die je erna ontvangt, deze staat in je hoofdmenu onder toepassingen hier kun je kiezen "abonn. opzeggen" en je dus afmelden.
Dit geld echter voor een N97 maar zal hoogstwaarschijnlijk ook wel voor de andere nieuwe toestellen gelden.

Overigens vind ik het ook echt niet kunnen dat je zomaar ongevraagd voor 1 of andere abonnements sms dienst aangemeld word, tips entrucks zouden ze je ook kunnen emailen doormiddel van een nieuwsbrief.
Remko

Berichtdoor MiRoJo op 11 maart 2010, 15:58

Nokia wast zijn handen in onschuld, zij zeggen dat de berichten gratis zijn. Er zijn volgens hun sommige providers die 25 cent in rekening brengen, maar daar kunnen zij niets aan doen, dan moet je bij de provider zijn zeggen zij!

Volgens de dame kan je je ook alleen maar afmelden als je "Mynokia stop" stuurt en dan was volgens haar zelfs de hoofdletter "M" belangrijk. Volgens de wetgeving moet gewoonweg "STOP" sturen al genoeg zijn.

Je wordt dus aangemeld op het moment dat je je toestel opnieuw installeert en er wordt gevraagd of je je aan wilt melden bij "My Nokia", als je hier dus kiets voor "JA", dan ben je automatisch aangemeld voor een abonnement, doordat je toestel automatisch een bericht verstuurt en je hiermee de dienst dus activeert.

Ik heb Nokia gemeld dat ik hier melding van zou maken bij de "Opta", ik heb namelijk een bedrijf wat zich bezighoudt met sms diensten en als dit zomaar mag dan ben ik volgende maand binnen:P

Ik heb de opta gebeld en zij kunnen bedrijven niet helpen, ik moets dus opnieuw terugbellen als particulier :x Ik heb dit gedaan en een klacht ingedient.

De enige manier om dit een halt toe te roepen is een telefonische klacht in te dienen bij de Opta, je kan dit doen via 070-3153500, doe dit a.ub. want alleen als er maar genoeg mensen klagen wordt er iets ondernomen.
MiRoJo

Berichtdoor jds op 06 dec 2010, 16:15

Deze ongewenste 'tips & trick' berichten kreeg ik ook na het updaten van mijn telefoon. Afmelden voor deze service kan via "My Nokia" op je telefoon.

Bij Symbian gaat dat als volgt:
- Ga naar Menu
- Klik op Toepassngn
- Selecteer My Nokia
- Kies voor Abonn. opz.

Vervolgens krijg je een bericht van Nokia dat je bent uitgeschreven voor deze service.
jds

Berichtdoor fg49 op 03 feb 2011, 14:20

Op mijn E71 kon ik de "My Nokia" toepassing niet in onder Toepassingn vinden want die keuze heb ik niet in het menu. Uiteindelijk gevonden via Zoekopdr.: Internet en Mijn inhoud.

Blijkt dat op de E71 de My Nokia toepasssing te vinden is via: Menu -> Help -> My Nokia
fg49

Berichtdoor mcguyver66 op 09 feb 2011, 9:13

Ik deel je verbazing over het feit dat er op weinig plekken op anti spam sites (zoals deze) aandacht wordt geschonken aan de irritante 6262 spam van de firma Nokia. Wellicht is Nokia een sponsor van deze zogenaamde onafhankelijke anti spam sites ;)
Ik kan je melden dat ik zojuist een klachten formulier bij de OPTA in heb gedient. Er is ook een anti spam site die dat doet bij de opta als er voldoende klachten over Nokia binnen komen maar als je toch een klacht moet omschrijven kun je dat m.i. beter direct bij de OPTA zelf doen want je weet niet wie er achter die andere sites zit en of ze je klacht echt doorgeven. Misschien staan ze wel op heel goede voet met Nokia, wie zal het zeggen. Dit is de link naar het klachtenformulier van de OPTA: https://www.spamklacht.nl/
mcguyver66

Berichtdoor Klappie op 07 maart 2011, 13:30

Ook ik ben sinds gisteren blijkbaar ineens geabonneerd op deze dienst na het updaten van de software van mijn telefoon. Het is natuurlijk niet zo dat ik zomaar ineens zou zijn vergeten hoe mijn telefoon werkt! :roll:
Ik heb niet meegekregen dat er sprake zou zijn van een betaalde dienst (het verhaal dat hierboven staat dat alleen sommige providers geld in rekening brengen volgens Nokia is natuurlijk een beetje raar... Je hoeft toch ook niet te betalen voor het ontvangen van sms van vrienden of familie??). Ook lekker typisch, is dat de meldingen van het afmelden ook direct weer zijn verdwenen uit de inbox van mn telefoon...

Wat ik vooral vreemd vind, is dat ik mijn telefoon in de anderhalve jaar dat ik 'm heb wel vaker heb geüpdate, maar dat ik dit probleem nog nooit eerder heb gehad! En ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik vorige keren ergens iets niet zou hebben geaccepteerd na het updaten van de telefoon. Er moeten altijd meerdere programma's opnieuw worden geïnstalleerd en volgens mij klik ik altijd overal voor op ja. Ook heb ik mijn registratie op MyNokia gecontroleerd, en daar stond nog steeds het vinkje voor telefonisch contact opnemen gewoon uit.

Ik heb dit soort problemen nog niet eerder gehad met Nokia, je zou toch zeggen dat zo'n groot bedrijf dit soort rare praktijken niet nodig heeft. Sterker nog, voor mij een reden om voor aanschaf van de volgende telefoon toch maar eens wat verder te kijken naar andere merken... :!:
Klappie

Berichtdoor Solster op 18 apr 2011, 13:30

Het maakt niet uit wat je stuurt: Mynokia stop, STOP, stop, MYNOKIA STOP, je krijgt die berichten toch. Echt ongelooflijk. Ik heb werkelijk alles geprobeerd (zelfs een smsfilter) en blijf het krijgen. Nu worden alle SMS diensten geblokkeerd en dat is nog geen garantie want "gratis SMSjes" vallen daar niet onder.
Ergerlijk hoor! En het ergste is, ik heb niet eens een Nokia!!! Ik krijg die stomme ongewenste "tips" op mijn iPhone!!!!! Dat geloof je toch gewoon niet???? :|
Solster

Berichtdoor Jodokus op 26 mei 2011, 15:04

Afmelden OVI NOKIA APP

In dit geval gaat het om een Nokia C7:

Menu - Toepassingen - Instrumenten (rood koffertje, kan ook gereedschap onder staan) - My Nokia - Abonnement opzeggen - Abonnement voor My Nokia mobiele communicatie beeindigen? - Accepteren

Vervolgens krijg je een bevestigings e-mail.

Voor overige toestellen zal dit waarschijnlijk ook zo gaan.

Ik was er in ieder geval van af, eindelijk. :D
Jodokus

Keer terug naar SMSdiensten afmelden