simpel is hier niet de schuldige.
sms dienst 3669 en 36693 zijn betalingsdiensten van hyves vooronline games zoals bv whalhala bingo en tiki island,maar er zijn meerdere games met deze betalings mogelijkheid.Het kunnen ook andere online games zijn die niet van hyves zijn!!!
je kunt bijvoorbeeld op hyves kiezen voor een mobiele betaling,je voert het nummer in(06 nummer) en krijgt op het scherm te zien of de betaling is gelukt,daarna krijgt u een sms op uw toestel.u moet netjes een sms krijgen op het toestel,zo niet heeft degene die het nummer heeft ingevoerd het bericht gewist!
we hebben dus niet te maken met een malafide smsdienst. mocht u last hebben van hoge rekeningen,kan ik u adviseren om navraag te doen bij uw kind of andere gezinsleden,die via u een mobiel abbonement hebben.(controleer uitgaande gesprekken van de telefoon van uw kind en zoek het betalingsnummer van het spelletje die hij vaak speelt.!06 nummer!)
Ik ben hierzelf achtergekomen omdat mijn vriendin ook vaak spelletjes speelt op hyves,en hier gebruik van maakt.
factuur is afkomstig van
http://www.paymo.com3669 is het sms nummer van de transactie kosten (bij ons 0,21cent)
36693 is het sms nummer voor betaling van de dienst (kan verschillen per spel)
Deze zijn op de factuur bij mobiel gebruik aan elkaar gekoppeld.
Verzenden met STOP heeft dus geen zin omdat we dus te maken hebben met een mobiel betalingssysteem. Er word wel keurig ge-smst maar het kan zijn dat uw kind dit wist om te voorkomen dat u erachter komt,nog maals controleer uitgaande gesprekken in de telefoon waar de rekening aan is gekoppeld.