oude sms dienst actief op hergebruikte mobiele nummer

oude sms dienst actief op hergebruikte mobiele nummer

Berichtdoor dmbest op 08 feb 2010, 21:26

Afgelopen zaterdag kocht ik een nieuwe iphone, helemaal happy en stralend van blijdschap. Geen van huidige nummers overgezet, maar koos voor een nieuwe. Met schone lei beginnen, dacht ik....... en vanaf vandaag ben ik veel minder happy :cry:

Op mijn nieuwe mobieltje , en ' nieuwe' nummer, kreeg ik een ongevraagd sms-je van een 4414 nummer. Daar schrok ik van, omdat ik principieel en bewust nooit enig abonnement op sms afsluit.

Eerste telefoniste van T-mobile probeerde me overtuigen dat ik die dienst zelf heb aangevraagd, waarschijnlijk per ongeluk of door onwetenheid, volgens haar.

Verder in onderzoek gegaan op internet, want met haar uitleg was ik echt niet gerustgesteld. Zeker niet omdat ICT mijn beroep is en ik weet heel goed wat ik doe.

Bleek dat kans groot is dat mijn ' nieuwe' mobiele nummer eigenlijk een oude is die nu per toeval bij mij in hergebruik komt. Bij het opzeggen van alle sms diensten kreeg ik bericht dat dat al eerder werd gevraagd voor die nummer.
Toen wist ik het zeker dat ik opgezadeld ben met oude sms-abonnement van vorige gebruiker van dit telefoonnummer. Wat nog erger is, die sms diensten blijken afgezegd (of op z'n mins pogingen daartoe), maar in werkelijkheid is dat bij sms-'leveranciers' niet uit hun database opgeschoond.
Dan vraag ik me nu ook af of die afspraken over het opzeggen van sms diensten via internet werkelijk waar zijn, en of ze grondig doen wat ze moeten doen - (bijna) alle sms verkeer blokkeren.

Vanavond nogmals gebeld met t-mobile en mijn nummer werd gewijzigd naar een andere ' nieuwe' nummer, maar zonder garantie dat die echt nieuw is en zonder garantie dat dit soort ongevraagde diensten weer bij mij ongevraagd binnen komen.

In plaats van te genieten van mijn nieuwe iphone waarvoor ik al meer dan een jaar zit te dromen en sparen, zit ik nu met dit soort toestanden.
Dit schrijf ik om anderen te waarschuven voor dergelijke praktijken en in hoop dat hieraan iets gedaan wordt.
Laat me weten als je hier iets van herkent of andere informatie hebt.
dmbest

Keer terug naar SMSdiensten algemeen