Smerige praktijken

Smerige praktijken

Berichtdoor Peerke op 05 apr 2009, 10:55

Als alleenstaande sta ik ingeschreven bij datingsite Relatieplanet. Moet zeggen nooit eerder "vervelende" situaties mee gemaakt met contacten. Toch werd ik op slinkse wijze opgelicht door persoon die zich serieus voor deed als iemand die op zoek was naar 'n relatie...

Chantal stuurde me haar e-mailadres toe en omdat ze haar eigen telefoon nummer nog niet wilde geven totdat ze me beter zou kennen 'n verzoekje eerst 'n smsje te sturen naar een 4-cijferig nummer. Vervolgens ontving ik een veelvoud van wat ik dacht leuk persoon met 'n heel geloofwaardigverhaal zelfs uitgebreid over haar man die ze was verloren door auto ongeluk (triest, diep triest)

Ik heb 'n waarschuwing op mijn oproep bij Relatieplanet gezet! Ik ben veel geld kwijt
geraakt aan deze smerige praktijken. Dit gun ik niemand dit is erg gemeen!
De indruk werd gegeven dat het om 'n echt persoon ging en zeker via Relatieplanet waar ik nog nooit vervelende contacten ben tegen gekomen. Heb ik er ten goede trouw niet eens bij na gedacht dat dit niet oke was. Mij was totaal niets bekend over 4 cijferige
nummers waarvan en dat vind ik onvoorstelbaar ik moet betalen voor de
smsjes die deze organisatie stuurt.

Ik ben echt gedupeerd als gescheiden vader die het financieel maar net
voor elkaar krijgt. Hoop wat informatie of tips te krijgen wat ik NU hieraan kan doen.
Dit is toch misleidend, diefstal...

Met vriendelijke groet,

Peter
Peerke

Re: Smerige praktijken

Berichtdoor SmsAfmelden op 07 apr 2009, 8:48

Waar je mee kunt beginnen is je afmelden, weet je nog wat het eerste sms-bericht was dat je moest sturen? Waarschijnlijk was dit iets in de richting van [keyword] [naam] [bericht]. Wat je ook kunt proberen is het sturen van HELP naar de shortcode, vaak krijg je dan een sms-bericht met een afmeldcode, website of iets in die richting.

Dit komt denk ik niet van relatieplanet zelf af maar van organisaties die deze site gebruiken voor dit soort praktijken.

Als je niet meer weet wat het eerste sms-bericht was dat je moest sturen (Sms outbox, Relatieplanet inbox?) kan ik je misschien verder helpen als je me een shortcode geeft, dit is het nummer waarvandaan de sms-berichten komen.

Verder, ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik denk dat je hier wel iets aan kunt doen. Heb je na je aanmelding (eerste bericht) een sms-bericht ontvangen waarin vermeld wordt wat deze dienst kost per ontvangen bericht, hoe je je kunt afmelden en wat de helpcode van deze dienst is? Zo nee, zijn ze niet legaal bezig. Dit bericht is verplicht.
Tip: Kijk eens in het vaak voorkomende sms-diensten topic of gebruik de zoekfunctie.
SmsAfmelden

Berichtdoor Fred35 op 18 apr 2009, 0:05

Yoni schreef:Verder, ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik denk dat je hier wel iets aan kunt doen. Heb je na je aanmelding (eerste bericht) een sms-bericht ontvangen waarin vermeld wordt wat deze dienst kost per ontvangen bericht, hoe je je kunt afmelden en wat de helpcode van deze dienst is? Zo nee, zijn ze niet legaal bezig. Dit bericht is verplicht.

Hoi Yoni, bedankt voor dit fijne 'bericht' want hier heb ik wat aan.. ik ben er vandaag op uit gekomen dat ik opgelicht ben voor HEEL VEEL GELD en ik heb dus GEEN bericht ontvangen hoeveel me dit zou kosten, etc... Ik ben dus ook van plan niks te betalen aan mijn provider BASE .. ik vind dit gewoon niet kunnen van BASE dat ze mij niet verwittigd hebben dat dit zoveel zou kunnen kosten per sms of iets later als ik al boven de 50 Euro was ofzo, dan had ik nog kunnen beseffen waar ik meer bezig was ..toen de rekening al TE hoog was , [durf het bijna niet te zeggen] toen ja kreeg ik een SMS ! :roll: ) .. maar was volledig blind en te goedgelovig voor een 'vrouw' die ik ontmoet had via http://www.tagged.com .. kreeg van haar een mailtje met haar smsbox nummer.. ik wist dus totaal NIET dat dit een sms DIENST was waar je zoveel moest betalen ! ik moest zelfs de smsjes die 'zij' stuurde ook betalen.. dit kan toch niet zoiets !!! Dit voelt echt verschrikkelijk aan , ik wil het aan niemand toewensen !! Ik ga morgen bij de politie aangifte doen en mijn abbo bij BASE opzeggen .. heeft iemand nog goeie tips voor me , want die kan ik NU heel goed gebruiken.. heb me speciaal geregistreerd op deze mooie site want ik wil er over praten en ook ALLES weten over deze smerige sms praktijken !!
Fred35

Berichtdoor drag0l33ch op 25 mei 2009, 13:37

hey fred,

het is echt diep triest dat deze mensen zo hun medemens oplichten. Wat je even moet nagaan of er in dat mailtje van je iets van kosten stonden en of het ging over een fictief persoon. Naar mijn weten is het namelijk niet toegestaan als ze geen kosten erbij zetten en ze moeten erbij zetten dat het fictief is. Dit moet je even nakijken.

Op deze manier ben ik ook opgelicht en ik wacht nog op het onderzoek (ik heb geen aangifte gedaan omdat dit waarschijnlijk niet gaat helpen) ik heb de bedrijf gegevens opgezocht en wezen klagen bij dat bedrijf, en zij onderzoeken nu mijn zaak.

Dit zou je ook kunnen doen natuurlijk. Naar welk nummer heb je gesmst? en met wat voor keywoord?

groetjes,

Drag0l33ch

overgens... voor hoeveel is er eigenlijk gesmst als ik vragen mag en hoelang is dit gaande geweest?
drag0l33ch

Berichtdoor animal14 op 10 sep 2009, 23:25

Ik ben voor een enorm bedrag opgelicht.
ik dacht ook iemand gevonden te hebben maar nu blijkt vanuit het bedrijf zelf dan het allemaal nep is. ik ben echt een klein kapitaal kwijt, telkens maar beloven dat het echt is via sms en afspraakjes plannen, nu blijkt gewoon dat het nep is.

ik wacht nog even het onderzoek af en waar ze mee komen

kan iemand mij vertellen waar ik zo'n bedrijf aangeef voor oplichting. opta ofzo? welke instantie houd dit in de gaten? ben al aan het zoeken geweest maar ik heb nog niets kunnen vinden.

ze drijgen nu al met advocaten als ik het ook maar in me hoofd haal om aangifte te doen.
animal14

Berichtdoor SmsAfmelden op 11 sep 2009, 8:37

Opta is inderdaad de juiste partij als je ze aan wilt geven voor oplichting. Hoe meer mensen dit doen, hoe eerder zij iets tegen deze bedrijven kunnen beginnen.
Tip: Kijk eens in het vaak voorkomende sms-diensten topic of gebruik de zoekfunctie.
SmsAfmelden

Berichtdoor pobo op 02 okt 2009, 11:22

ik ben ook gedupeerd door een vervelende sms dienst !!
ik heb via internet een sms dienst gevonden die je stap voor stap help met afmelden van waardeloze sms providers kost wel geld (door sms betaald )maar ben er wel vanaf.

ik ben totaal 500 euro lichter door die vreemde sms servie .dus die 112 piek van hun was niets!! :(

geef jullie toch een tip mee (ook al zal je zelf ook al wel beter weten) beantwoord geen vreemde berrichtjes!!

sms INFO STOPSMS AAN naar 7733....je word automatisch verteld dat je weer moet afmelden dus geen grapjes die nie gelegen komen!

succes! :D
pobo

Berichtdoor moontje op 22 okt 2009, 12:13

stop die oplichters met hun eindloze sms diensten
ik heb via deze site een dienst gevonden die alles wist en je automatisch afmeld..

gelukkig !!!

sms INFO STOPSMS AAN naar 7733 :)

wat een slechterikken op de wereld joh pfff

probeer dit maar voordat je straks faillit bent !
geef ze verder geen kans je kaal te plukken!
moontje

Keer terug naar SMSdiensten algemeen