[Opgelost] 2828, Hulp gevraagd

Weet je niet hoe je je af moet melden van een bepaalde smsdienst en kun je de afmeldcode ook niet vinden via ons Zoekformulier? Deze categorie is bestemd voor alle vragen rond dit onderwerp. Wij stellen het op prijs als mensen elkaar in deze categorie de helpende hand willen bieden.
Forum regels
Op dit gedeelte van het forum kunt u terecht wanneer u via ons zoekformulier geen afmeldcode kunt vinden voor een sms abonnementsdienst waar u voor bent aangemeld.

Duidelijke titel
Geef het bericht dat je plaatst een duidelijke titel, hierdoor is het voor jezelf, ons en andere bezoekers makkelijker je bericht terug te vinden. Vermeld hier, indien mogelijk, de afzender (shortcode) en de naam van de dienst.

Informatie
Wanneer u een bericht plaatst op het forum zorg dan dat u zoveel mogelijk informatie geeft. Hierdoor is de kans groter dat wij, of andere bezoekers, een afmeldcode voor u kunnen vinden.
  • Wat heeft u al geprobeerd om van deze smsdienst af te komen?
  • Shortcode (de afzender van de ontvangen smsberichten)
  • Categorie (de categorie waaronder de ontvangen smsberichten vallen. Bijvoorbeeld: sport, ringtones, nieuws of erotiek)
  • Omschrijving (omschrijving, of het overtypen van een ontvangen smsbericht)
  • Sms aanbieder (de aanbieder van de sms abonnementsdienst mocht u deze weten. Dit mag ook een website zijn.)
  • Aanmeldcode (de code waarmee u zich heeft aangemeld voor deze abonnementsdienst)
  • Overige informatie (Hoe meer informatie u geeft, hoe groter de kans dat er snel een afmeldcode gevonden wordt. Vermeld alle informatie die u heeft over de ontvangen smsberichten.)

LET OP:
  • Plaats geen 06-nummers in het forum. Wij kunnen niks met uw telefoonnummer en dubieuze bedrijven kunnen deze nummers misbruiken.
  • Onze website bevat slechts een verzameling met aan- en afmeldcodes van smsdiensten en wij versturen zelf geen smsberichten.

[Opgelost] 2828, Hulp gevraagd

Berichtdoor fresh op 22 jul 2009, 23:59

Oplossing:
Op de volgende site is afmeldinformatie te vinden (wel is hier het keyword voor nodig):
http://www.2828sms.com/i2.php

Ook de helpdeskinformatie staat daar. Contact opnemen om af te melden lijkt mij het meest handig.

hallo,

ik ben via een dating site in contact gekomen met een meisje. Zij heeft een smsbox gehuurd met het nummer 2828. Ik vertrouw het alleen niet de smsjes zien er gemaakt uit.
zij zegt zelf dat er voor mij geen kosten aan verbonden zijn maar dat geloof ik ook niet.

heeft iemand hier ervaring mee en zoja hoe kan ik dit stop zetten??

groeten maarten
fresh

Re: hulp gevraagd met nummer 2828

Berichtdoor Royyy op 23 jul 2009, 18:12

Hey,

Ik heb hetzelfde mee gemaakt, teminste net met provider gebelt en kost dus wel wat;)
Je moet naar smsdienstfilter.nl gaan en daar je nummer invoeren en dan wijst alles vanzelf..

Beter stoppen met die gein, ik ook een meisje die dat afgehuurd heeft maar wist niet dat het zoveel koste zeg maar..

gr Roy
Royyy

Berichtdoor fresh op 23 jul 2009, 18:15

het probleem is alleen dat als ik stop stuur ik een melding krijg dat het geen abonnement is en het nummer is niet te vinden
fresh

Berichtdoor Royyy op 24 jul 2009, 19:20

Oke, ik snap het.
Heb ik ook, ik weet ook niet precies hoe je ervan af komt..

Groet Roy
Laatst bijgewerkt door Royyy op 05 aug 2009, 12:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Royyy

Berichtdoor Wolffje31 op 25 jul 2009, 11:10

Dit is mij ook overkomen. Ik heb me niet aangemeld omdat ik het vanaf meet af aan niet vertrouwde. Ik heb alleen teruggemaild maar nog geen antwoord gehad. In mijn geval was het een zekere Ashley via relatieplanet. Zij beweerde dat haar pc kapot is en dat ze liever nog niet haar telefoonnummer wilde geven vanwege slechte ervaringen in het verleden en daarom een sms dienst had gehuurd. Wellicht is het hetzelfde meisje?
Wolffje31

Berichtdoor fresh op 25 jul 2009, 11:59

bij mij noemt ze zichzelf claudia maar wel hetzelfde mailtje, ik heb het informatie nummer gebeld en daar zeggen ze dat als je nik sterug stuurt dan houd het vanzelf op maar dat doet het dus niet ik krijg nog steeds dagelijks 3 smsjes van haar. hoe moet ik dat stop zetten dan?
fresh

Berichtdoor Wolffje31 op 25 jul 2009, 12:17

fresh schreef:bij mij noemt ze zichzelf claudia maar wel hetzelfde mailtje, ik heb het informatie nummer gebeld en daar zeggen ze dat als je nik sterug stuurt dan houd het vanzelf op maar dat doet het dus niet ik krijg nog steeds dagelijks 3 smsjes van haar. hoe moet ik dat stop zetten dan?

Er moet iets van een stopcode zijn zodat ze je niets meer kan sturen. Ik zou, als ik jou was, ook een klacht indienen bij de consumentenautoriteit en de opta. Providers van sms diensten zijn namelijk verplicht een gemakkelijke manier te bieden om dergelijke diensten te stoppen. Dit laten ze na door je af te poeieren met een antwoord dat dus ronduit gelogen is.

De dame zelf is tevens strafbaar bezig vanwege oplichting danwel poging daartoe. Echter, aangifte doen heeft weinig zin omdat haar indentiteit niet bekend is.

Je kan in het geval van een extreme rekening ook nog weigeren te betalen. Je provider is namelijk verplicht haar klanten bescherming tegen dit soort praktijken te bieden.
Wolffje31

Berichtdoor matti037 op 28 jul 2009, 14:11

zo ik heb dit probleem tot 2 dagen geleden ook gehad met ene neppe claudia...vertrouwde het al vanaf het begin niet maar ze bleef maar smsberichten sturen...ik vroeg haar ook wat dit allemaal kostte, maar dan vertelde ze dat ze ook niet wist hoeveel het kostte en dat ze dat ook niet belangrijk vind...volgens mij meoten we hier met ze allen toch iets tegen kunnen gaan doen? keek namelijk net op my t-mobile...en ik heb van dat geintje nu al 97,50 kosten...alleen van haar smsjes...slaan we de handen ineen? :roll:
matti037

Berichtdoor pmfrl op 30 jul 2009, 22:04

matti037 schreef:zo ik heb dit probleem tot 2 dagen geleden ook gehad met ene neppe claudia...vertrouwde het al vanaf het begin niet maar ze bleef maar smsberichten sturen...ik vroeg haar ook wat dit allemaal kostte, maar dan vertelde ze dat ze ook niet wist hoeveel het kostte en dat ze dat ook niet belangrijk vind...volgens mij meoten we hier met ze allen toch iets tegen kunnen gaan doen? keek namelijk net op my t-mobile...en ik heb van dat geintje nu al 97,50 kosten...alleen van haar smsjes...slaan we de handen ineen? :roll:

ik ben ook de dupe van zo'n dame via lexa.nl wil graa gin contact komen met jullie om deze site gezamenlijk aan te pakken
pmfrl

Berichtdoor fresh op 01 aug 2009, 0:03

goed idee. ik ontvang nog steeds smsjes terwijl het help nummer zegt dat het geen abonnements dienst is en als ik niks meer stuur ik ook niks terug krijg niet dus!!!
fresh

Volgende

Keer terug naar SMSdiensten afmelden